Öne Çıkan Yayın

Evin İçine Yağan Kar

 

    Herkese selam! Nasılsınız, n'apıyorsunuuz? Günleriniz nasıl geçiyor, nelerle meşgulsünüz? Tatil planınız var mı ya da memlekete mi gittiniz? N'aptınız n'ettiniz gelin biraz sohbet edelim. 

    Bana soracak olursanız çok şükür ben de iyiyim. Yuvarlanıp gidiyoruz işte:) Evde olmaktan son derece memnunum. Umarım şehir dışına çıkmak gibi bir şey yapmayız. Şu an öyle bir düşüncemiz var gibi durmuyor ancak pek belli de olmuyor bazen bir anda baş gösteriveriyor. 

    Dün akşam odamda kendi kendime takılıyordum. Blogda bazı değişiklikler yapmak istiyordum onunla alakalı bir şeylere baktım, denedim derken istediğim resmi yapay zekaya da yaptırabileceğimi fark ettim ve küçük bir paragrafla komut verdim. Hatırladığım kadarıyla şöyle yazmıştım: " Sallanan sandalyesinde çayını içerken diğer eliyle gözlüğünü düzelten kız kitap okuyor." tarzında bir cümleydi. Ve işte çıkan ilk tasarımlar...


    Çok istediğim sonucu alamamıştım açıkçası. Çok soluk gelmişti. Kız derken bir kız çocuğundan bahsetmemiştim ve çok suratsız bir kız. Böyle olmasını istememiştim. Sonra tekrar denedim metni değiştirmeden. Resmin sağ kısmındaki 2 resim 2. deneyişimin eserleri ama hala olmamıştı, beğenmemiştim. Sonra yeni bir bilgi ekledim kız yerine "genç kız" olarak değiştirdim orayı.


    Buradaki resimlerden de en çok hoşuma giden sağ üst köşedeki resim olmuştu. Ama sonra şunu fark ettim: dostum bu kızların gözleri niye böyle?! Açık mı değil yoksa yok mu? Birkaç dakika buna gülmekle geçirdim:) Evet işte ben de böyle kendi kendime espri yapıp gülüyorum gecenin bir yarısı n'apıyım:)) 

    Sonra yeni ibareler eklemeye başladım: "Gözleri açık genç kadın."


      Bu ortadaki kızın ayaklarına bir bakar mısınız? Ne olmuş burada diye biraz düşündüm. Ve bu ayakları şeye benzettim ben. Hani eski, saraylarda geçen Kore dizilerinde ayaklarına giydikleri şeyler var ya, hah işte ben ona benzettim. Çorap gibi patik gibi bir şey. Daha mantıklı bir fikir gelmedi bana.

    Dedim ki ben bu resmi bloguma koyacağım; çok iç karartıcı, biraz renkli olsun. "Dışarıda gökkuşağı çıkmış, güneş ışığı içeriye giriyor." gibi bir cümle daha ekledim. Valla ben beğendim, farklı olmuştu. Şu dörtlünün sağ alt köşesindeki resme bir bakın. Baktınız mı? Fark ettiniz mi? Kız kim bilir kaç saattir kalkmadan kitap okuyor ki sandalyeyle bir olmuş:)) Ve tabii ki en sağ tarafta alttaki resim:) Ayağı bir anda mutasyona uğruyor:D Elleri desen zaten üç tane;D Yazık kitap okuma aşkına elini kolunu ne yapacağını şaşırmış:) 

    Sonra baktım gökkuşağı biraz abartı olmuş, onu sildim. "Arkada kocaman bir kütüphane var, her rafı bir sürü kitap ile dolu." yazdım. Bir de "küt saçlı genç kadın" diye kayıtladım. Çıkan sonuçlar böyle oldu. Yani fena değil ama denemeye devam etmek istedim. Kadının mutlu olduğunu ve üzerinde pjamalarının olduğunu belirttim. 

    İşte pjamalı kadınımız. Daha ponçik bir şeyler beklemiştim aslında ama bunları da beğendim. Daha sonradan "gülümsüyor" ibaresini ekledim mutlu olduğu biraz daha belli olsun diye. Sağdakiler bu yüzden bu kadar mutlu:)
Sağ alt köşedeki resimde umarım fincan rafta duruyordur, uçmuyordur.

    "Üstünde kocaman bir hırkası var" diye ekledim. Evet hırkası var ama pek de üşüyor gibi durmuyor. Biz bi' şeylerin üstüne giyeriz çünkü genelde hırkayı. Böyle sadece hırka giyince biraz değişik olduğu için "üşüyor" diye de belirtme ihtiyacı hissettim. Sol alttaki resim hoş gözüküyor aslına bakarsanız ancak kitabın ortasında duran fincan kitabın büyülü dünyasından fırlamış olsa gerek:) Buradaki resimlerde zaten havada duran bardak mı dersin hırkanın içinden fışkıran el mi dersin kaybolan ayak, birden fazla el... Ne ararsan:D

    Evveet dedim ki bu kadar hırka falan giydi, burada yağmıyor, yağamıyor bari orada kar yağsın. "Dışarıda kar yağıyor" diye ekledim. Ama dışarıda yanii:D Evin içinde de kar yağıyor bi' türlü düzeltemedim;D Önce acaba efekt mi vermiş pırıltı falan mı eklemiş diye düşündüm ama baktım yerlerde bile birikmiş kar:D Bari ayağına pandif giysin üşümesin dedim. Ama ne dedimse dinletemedim. Bir türlü olmadı. 
    Daha basit gideyim dedim. Pandifi sildim "çorap giyiyor" diye ekledim. Çorap da giymedi. "Çorap giyiyor"u silmeden sonuna "ÇORAP" diye ekledim:) Ve sonunda giydi;) 
    Yaani genele göre iyi oldular ama bu eldeki problemler, ayaklardaki şişmeler olmasa çok iyi olacak. Anneme sordum:
- Anne, ayakların şişmesi ödemden mi oluyordu?
-Evet.
-Peki, normalden fazla şişmesi de mi ödemden olur?
-Hayır, hastalıktan olur.
-Ne hastalığı?
-Fil ayağı hastalığı.
Ben burada bir müddet gülüyorum hastalığı ilk defa duyduğum için:) Ve yapay zeka tarafından tasarlanmış bir kızda fil ayağı hastalığı olması komiğime gidiyor. Sonra anneme gösterdim "Bu ayakta var mı fil ayağı hastalığı?" diye. Annem de ":Evet" dedi:) Bir de "Ya da iltihaplı romatizma da olabilir." diyor:D Annemin koyduğu teşhisler peki:) Bu arada fil ayağı hastalığı neymiş diye de bir baktım ve şöyle bir şey buldum:
    Tropikal bölgelerde daha yaygın olan fil ayağı hastalığı, yuvarlak kurt larvaları ile enfekte olmuş sivrisineklerin ısırması sonucu oluşur. Minik larvaların kan dolaşımında hayatta kalıp, büyümesi lenf sistemine zarar verip, lenfatik sistemde ki işleyişi bozar, bu da şişmeye ve genişlemeye neden olur.(web sayfası için)

    İşte ne diyordum, beğendim ama fiziksel rahatsızlıklar ve sızdıran bir ev ayrıntıları biraz sorun oluyor. Saat 1'e yahut 2'ye geliyordu ve ücretsiz deneme yapma hakkım azalıyordu ondan dolayı daha fazla denemekten vazgeçtim. Ve şimdi huzurunuzda benim en beğendikleriim!


    Aralarından birini kullanır mıyım bilmiyorum ama bunları sevdim. En azından elleri ayakları biraz daha düzgün:) Sizin aralarından en sevdikleriniz hangileri oldu? Yapay zekanın yetenekleri hakkında neler düşünüyorsunuz?
    Benim için de farklı bir deneyim olmuş oldu. Yer yer de eğlendim. Hatta eğitici bile oldu, fil ayağı hastalığını öğrenmiş oldum:D 
    İşte böylee:) Umarım sizin de ilginizi çekmiştir ya da benim kadar eğlenebilmişsinizdir. Düşüncelerinizi çok merak ediyorum, onları benden esirgemeyin. Sohbete yorumlarda devam edelim. 
    En kısa zamanda başka yayınlarda görüşmek üzere, hoşçakalıın:))

16 comments

  1. Sınama- Yanılma yoluyla öğrenme de işe yarar bir öğrenme çeşidi elbette. Ancak dizüstü bilgisayarı bile -çevremin bütün önerilerine rağmen- hata yapabilirim düşüncesiyle çok fazla kurcalayamayan ben bu çalışmalarınızı biraz şaşkınlık, çokça hayranlıkla izledim. Kutlarım.
    Yapay zekâya çok sıcak bakamıyorum. Zaman çok şeyi değiştirebilir elbette. Sondan bir önceki gruptaki kareler daha sevimli geldi bana.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çoğu şeyi kurcalayarak öğreniyorum. Bu blog dünyasını da aynı şekilde internette yazı yazabileceğim yerler araken bulmuştum.
      Yapay zeka ilgimi çekiyor ancak hakkında iyi veya kötü ne düşünmem gerektiğine henüz karar verebilmiş değilim. Bakalım daha neler katacak hayatımıza yahut neler götürecek? Zamanla göreceğiz.
      Evet o dediğiniz resimler daha içten duruyor ancak bazı el kol fazlalıklarından dolayı onları elemek durumunda kalmıştım ben;) Yorumunuz için teşekkür ediyorum:)

      Sil
  2. Annenizin yapay zekanın ortaya çıkardıklarına teşhis koyması gülümsetti beni :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de geçenlerde bir blog yazım için İstanbul'da bir uzaylı olsun istedim, uzaylının arkasına şalvarlı adamlar çizdi, gıcık oldum :) Siyah beyaz çizdi, renkli olsun dedim, aynı sizin resim gibi gökkuşağına boyadı her yeri :) Bir türlü istediğim gibi olmadı. Ama bütün bu gelişmeler gerçekten de baş döndürücü bir hızla oluyor. Yapay zekayı yakından takip ediyorum. Bu arada sizin beğendikleriniz gerçekten de hoş görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzaylılar zaman yolculuğu yapıyor olabilir, bize göre mazide kalmış bir İstanbul'a gelmek istemişlerdir belki:D İstanbul'un o nostalji dolu havasını uzayın hangi köşesinden geliyorlarsa duyup atlamışlardır ufolarına belki kim bilir:D
      Beğenmenize sevindim. Yorumunuz için çok teşekkür ederim:) Benzer aksiliklerin tek benim başıma gelmemesi güzel:)

      Sil
  4. Selamlar!
    Çok keyifle okudum :)
    Yalnız ben bu yapay zeka mevzularından robotlardan vs çok korkuyorum gerçekten.
    Bu arada ben de en çok sağ üstteki kısa saçlı olanı beğendim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanıza çok sevindim!
      Evet, bu yapay zeka mevzuları insanı endişelendirmiyor değil. Hayırlısı olsun ne diyelim.
      O resim bana da çok tatlı, sempatik geliyor ancak kupa kitabın ortasında uçmasa iyiymiş değil mi:D
      Yorumunuz için teşekkürler:)
      Sevgiler,

      Sil
    2. yazınızı linkleyebilirim dimi bir yazımda?

      Sil
    3. Tabii kii memnuniytlee:))

      Sil
  5. Yani tabisi uçmayan kupayı tercih ederiz ama hepsinde bir gariplik olunca en iyisini seçtik diyelim 😅

    YanıtlaSil
  6. hepsini beğendim yaaa çok tatlı olmuş ve yani sölediklerinin hepsine güldüm yaa saol neşelendim valla :) tatilde en iyisi dizi izlemek :) hava soğuk yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzünüzde bir tebessüm dahi oluşturabildiysek ne mutlu bize:)
      Eskisi kadar dizi izleyemiyorum ben ya. Öylesine birkaç bölüm izleyip geçiyorum. Arada açıp tekrar izliyorum. Bir devamlılık sağlayamıyorum. Doctor Who'nun eski bölümlerini izleyip duruyorum;D

      Sil
  7. Blog tasarımı çok tatlı görünüyor bencee :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederiim^^ İçime sinmeyen bazı şeyler var hala ama genel olarak benim de hoşuma gitti:) Bakalım biraz da böyle idare edeyim sonra bakarız artık.

      Sil

Senin düşüncelerin de benim için önemli. Onları benimle paylaşmaya ne dersin :)

Sude